ANTWOORD OP UW VRAGEN


...............................................................................................................................................................
VRAAG over VERKOOPSTYLING:
Ik zie dat er meer verkoopstylisten zijn in Amsterdam. Waarom zou ik voor
The Design Touch kiezen?


ANTWOORD: Bij het werk aan zo iets persoonlijks als een leefomgeving is het natuurlijkst het fijnst om een styliste te hebben met wie het klikt. En die u en uw huis met respect behandelt. Daar heeft u pas een idee van als er persoonlijk contact is geweest.

Toch zijn professionele overwegingen bij een verkoopstyling (of verhuurstyling) veel belangrijker. Het gaat wel om uw kostbaarste bezit dat u zo goed mogelijk wilt verkopen! Kiest u daarom vooral een verkoopstyliste die het vak echt verstaat, de woningmarkt kent en al goede resultaten heeft behaald. Bedenk ook dat goedkoop in dit geval héél duur kan uitpakken.

Wat u kunt doen om tot een goede keus te komen is onze WEBSITES heel goed bekijken:

• Heeft de styliste een specialisatie in onroerend goed? Of gaat het om een interieur-vormgever die het 'erbij' doet? Verkoopstyling is een vak met totaal andere 'regels', doelen en vakkennis. Gaat veel verder dan het huis er een beetje leuker uit laten zien. Achter verkoopstyling zit een hele psychologie!

• Geeft de styliste informatie over hoe er gewerkt wordt?

• Toont ze haar vakkennis in de gegeven informatie (zoals hier o.a. een kijkje in de keuken is gegeven bij het
ONLINE ADVIES)? Of beroept ze zich op een 'certificaat' (= een cursus van enkele dagen)?

• Bekijkt u vooral de voor- en na-foto's in de PORTFOLIO's en de kwaliteit van het stylingwerk.
Zijn er meerdere projecten uitgevoerd?
Vormt elke getoonde ruimte na styling een krachtige eenheid?
Ziet u een diversiteit in de aanpak, of zien alle interieurs er hetzelfde uit?
De stylist moet in staat zijn huizen met verschillende architectonische stijlen en idem doelgroepen op maat te stylen. Moet daarnaast een diversiteit aan woonproblemen creatief kunnen oplossen.

• En vooral heel belangrijk: zijn alle foto's op de website projecten van de stylist zelf? Of zijn ze 'geleend'? Komt nog steeds heel veel voor, en zou u
géén vertrouwen moeten geven in de bekwaamheid van de stylist.

Ik wens u een goede keuze toe, en alvast heel veel succes met de verkoop!

...............................................................................................................................................................
VRAAG over WONINGPRESENTATIE:
Mijn huis komt binnenkort in de verkoop. Ik wil eigenlijk eerst proberen of het verkocht kan worden zoals het is, vóórdat ik in woningpresentatie ga investeren. Als de verkoop niet lukt kan dat toch alsnog?

Als de woning voor het eerst in de verkoop gaat trekt u de meeste aandacht van de kopers. Ga daarom voor de allerbeste foto's die het huis op z'n voordeligst tonen. Dan krijgt u zo veel mogelijk bezoekers over de vloer.
De eerste bezichtigingen zijn uiterst belangrijk. Die hebben de grootste kans op verkoop.
Maar... als mensen niet enthousiast blijken over uw woning en het niet snel verkocht wordt, dan komen ze waarschijnlijk niet terug bij een volgende ronde waarbij u uw huis wél op z'n aantrekkelijkst/ ruimst/ functioneelst etc. wordt getoond. U heeft dan al een deel van uw publiek verloren. En misschien ook € 20 of 30.000,= door een prijsverlaging.
Daarom adviseer ik u meteen in te zetten op de beste presentatie via een verkoopstyling. Dat is nog niet gebruikelijk op de Nederlandse woningmarkt en lijkt een kostenpost. Maar is in werkelijkheid een investering die een enorm rendement kan opleveren. Via een zo spoedig mogelijke verkoop. En via een goede verkoopprijs. Een verliefde koper is bereid meer te betalen!

Garanties zijn er natuurlijk niet. Een deel van de soepele verkoopbaarheid is afhankelijk van de juiste vraagprijs. En van 'harde' factoren als locatie, indeling van de woning, uitzicht etc. Maar het een en ander is te compenseren door een zeer aantrekkelijke sfeer in de woning. Dat kan verkoopstyling voor u bereiken.

...............................................................................................................................................................
VRAAG over VERKOOPSTYLING:
Ik heb gehoord dat je gekleurde wanden voor de verkoop van je huis moet witten. Is dat zo?

Dat kan je niet zo zeggen in het algemeen, ligt helemaal aan de architectonische stijl en andere aspecten van het huis. Zoals formaat van de kamer, de huidige inrichting, de kopersdoelgroep en de kleur zelf. In het ene huis kan het een sterk punt zijn. Bv. als het de ruimte optimaal doet uitkomen. Of stijl verleent. Of warmte geeft aan een kille kamer.
Een andere keer werkt het juist negatief uit op de kijkers. Of pakt jouw wit juist heel fout uit. Overigens, hagelwit is vrijwel altijd een foute kleur. Het overstraalt en maakt massief, maakt veel ruimtes juist kleiner, en onthult elke oneffenheid in de wand. Maar ook hier weer situatie-afhankelijk.

Kleuren zijn erg bepalend voor het karakter van een huis. Verkoopstylisten moeten daar heel doelbewust keuzes in maken. Helaas dat ik je hiermee niet verder kan helpen. Als je foto's opstuurt kan ik je een
online advies geven voor jouw specifieke situatie.

                                                                                                                                     
...............................................................................................................................................................
VRAAG over VERKOOPSTYLING:
Iedereen vindt mijn huis geweldig. Jij zegt dat eigenlijk elk huis zou winnen bij een verkoopstyling. Hoe zit dat nu?

Dat is afhankelijk van wat 'geweldig' inhoudt. Veel mensen zijn verliefd op hun eigen sfeer en stijl. Zijn soms jaren bezig geweest hun huis zo mooi mogelijk te maken. Dat is natuurlijk heerlijk en u bent vast terecht trots op uw huis. Maar dat maakt het wel moeilijker om afstand te nemen en uw woning door de ogen van een koper te bekijken.

Misschien kunt u een eerlijke, onpartijdige ander eens de vraag stellen of de woning volledig uw persoonlijke unieke smaak reflecteert. Of dat zij of hij misschien andere huizen kent die er toch een beetje op lijken?
In het eerste geval is uw woning waarschijnlijk 'smaakgevoelig'. Dat betekent dat die unieke enkeling die uw smaak deelt er zich ongetwijfeld erg thuis zal voelen. Het betekent ook dat u een zeer beperkte doelgroep aanspreekt. Echt een nadeel bij verkoop!

Wat ik verder in het algemeen kan zeggen is dat bijna elk huis waarin gewoond wordt er heel anders uitziet dan het 'show'huis dat je bij verkoop wilt tonen! Vaak moet er strategisch (en soms heel drastisch) opgeruimd worden. Tijdens de periode van bezichtigingen is het altijd behelpen en moet er met discipline geleefd worden. Wat voor de verkoop goed werkt 'woont' vaak niet fijn. Reden temeer om die periode zo kort mogelijk te laten duren!
Verder wordt er bij een verkoopstyling in het interieur het een en ander verplaatst en toegevoegd om de blik van de kijker te leiden naar de sterkste punten. Om zichtlijnen aan te brengen en optisch ruimte te creëren. Zo zijn er nog legio andere ingrepen mogelijk.
Heb ik duidelijk kunnen maken waarom verkoopstyling zo functioneel is?

                                                                                                                                     
...............................................................................................................................................................
VRAAG over FOTOSTYLING/ VERHUURSTYLING:
Wat zit er zoal in de accessoire-collectie van The Design Touch?

Allerlei artikelen die het interieur visueel interessanter kunnen maken op de foto's. In diverse kleurstellingen om het kleurschema in het bestaande interieur te kunnen matchen of evt. aanpassen. Van carpetten tot chique kandelaars. Van dekbedovertrekken tot fraaie glazen badkamerflessen.
Het een en ander is te zien op de foto's van de projecten '
FOTOGRAFIE & FULL TOUCH FOTOSTYLING voor de VERHUUR' in de PORTFOLIO.
Ook op de foto's in de slideshow op de pagina
FOTOSTYLING.

Is uw specifieke vraag hiermee beantwoord?
Zo niet, stel hem gerust via CONTACT
of bel 020 850 845 2 of 06 363 04 911.

Geeft u ook aan of u vraag & antwoord hieronder gepubliceerd wilt zien?
Zo ja, dan krijgt u antwoord via de link naar deze pagina.


stacks_image_7D3EE27E-4154-42D9-B7B0-9B1F1FB7C458
THE DESIGN TOUCH, Drs. Marin de Rochemont
020 - 850 845 2 / 06 - 363 04 911
marin@thedesigntouch.nl

Om een email te sturen klik
HIER